Las Vegas

10 juni 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 19, 10 juni

Gisterenavond nog een heerlijke avond op de veranda op de schommelbank gehad. Zo n rust wat het hier uitstraalt. En dan met het superuitzicht erbij. Ook nog de opkomst van de maan gezien. Heerlijke avond!

Vandaag bijtijds vertrokken richting Las Vegas. We moeten door Zion NP heen, dus we hebben besloten om nog 1 poging te wagen. Ondanks dat we vroeger zijn dan gisteren is het al erg druk in het park. Als we bij het visitors centre komen zien we het gelijk. Gaat em weer niet worden. Er staat alweer een enorme rij. Iets korter dan gisteren, maar 2 uur wachttijd is het wel.

We besluiten om dan de Hooverdam, die net buiten Las Vegas ligt, te bekijken. Ook bij de Hooverdam is het behoorlijk druk, maar daar kunnen we de auto nog parkeren. We lopen de dam op, wat een enorme diepte kijk je in zeg. Het water aan de andere kant van de dam staat heel laag, Dat komt door dat het de laatste jaren enorm droog is. Je kan door het kleurverschil van de rotsen bij het water heel goed zien tot waar het water normaal staat. We maken wat foto s en aangezien we nog zo n 1,5 uur hebben besluiten we nog even naar een outlet te gaan. Hierna wordt het tijd om naar het hotel te gaan.

Als we op de highway vlak voor Las Vegas rijden gaat het ineens mis. Een kleine 100 meter voor ons klappen een paar auto s op elkaar. We schrikken ons rot, maar kunnen gelukkig op tijd remmen. We kijken bij 1 van de auto s of we kunnen helpen, maar die mensen zijn oke en er gaan al diverse mensen naar de andere auto s en er is al iemand aan het bellen, dus we kunnen verder weinig doen en rijden dan toch maar door. De schade was enorm, we hopen maar dat iedereen verder oke is. Dat was echt schrikken zeg. Het zal nog even gebeuren 2 uur voor we de auto in moeten leveren…..

We gaan verder naar Las Vegas. Zodra je LV binnenkomt begint de gekte gelijk. Wat een enorme drukte. Je weet gewoon ook niet waar je moet kijken, er is zoveel te zien. Het duurt even voor we bij hotel Paris zijn. Wat is het groot!  We moeten in de parkeergarage opzij van het hotel parkeren en vervolgens zo n beetje het hele hotel door voor je bij de balie bent waar je in kunt checken. Even om de grootte een beetje aan te geven. In het hotel zitten alleen al 13 restaurantjes! En dan nog diverse winkeltjes en bij de lobby een enorm groot gokgedeelte. Dat gaan we later allemaal wel uitgebreid bekijken. Bij de incheckbalie aangekomen is het een beetje een chaos. Je hebt balies en zelfincheck apparaten en het is erg onduidelijk welke we moeten hebben. De Amerikaan voor ons vertelt dat hij hier 2x per jaar komt. Dat de incheck altijd chaos is, maar dat het daarna enorm leuk is.  Daar gaan we dan van uit.

Als we onze sleutel hebben gaan we weer het halve hotel door naar de 23ste verdieping waar onze kamer is. Kleine tegenvaller. We waren in de veronderstelling dat we een kamer met uitzicht op de strip hadden geboekt, maar ipv daarvan kijken we tegen een ander hotel aan en ook nog tegen het Trump hotel… Waar het mis is gegaan weet ik niet, maar het zij zo.

Marco en ik gaan snel de auto wegbrengen en de kinderen gaan vast het hotel en de strip verkennen.Om zeven uur is iedereen weer op de kamer en kan ons laatste avontuur in Amerika echt beginnen.

We gaan eerst eten bij Outback Steak, echt heerlijk gegeten. Daarna de strip verkennen. O.a. hotel New York, New York. Je kijkt je ogen uit. Het is natuurlijk vooral gokken waar het om gaat, maar de aankleding van de hotels is ook heel mooi, vooral ons eigen hotel, Paris, is erg mooi. De M en M winkel heeft, geloof het of niet, 4 verdiepingen! Wat smaken gekocht die ze in Nederland niet verkopen. Tegenover ons hotel ligt het Bellagio, bekend om zijn fonteinenshow op muziek. We zijn precies op tijd, nog geen 5 min. later begint het. Erg leuk en mooi om te zien.

Het was een lange dag, dus we gaan naar de kamer om in die heerlijke bedden te gaan slapen. Morgen weer een dag….

1. Jos en Sylvia:
    11 juni 2017
    Het zal je idd maar Gebeuren de auto in de prak !. Je was trouwens Vlak bij Andreas zijn zus....die woont vlakbij de Hoovers am.
    Ben benieuwd of jullie nog iets gewonnen hebben?
  2. Vivianne:
    12 juni 2017
    Jammer dat het park niet gelukt is, maar zo te horen toch een top dag gehad!!
    Geniet van het waanzinnige Vegas!
    Nog even niet aan denken, maar alvast een hele goede terugreis! Xx
  3. Ingrid:
    12 juni 2017
    Clau! Wat hebben jullie gelijk gehad zeg! Wat enorm leuk weer om je / jullie verhaal te lezen!
  4. Alexandra:
    12 juni 2017
    Nog even veel plezier en goede terugreis