Zion National Park

9 juni 2017 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Dag 18, 9 juni

Na weer een behoorlijk koude nacht gaan we op weg naar Zion National Park. Het laatste natuurpark van onze reis. We kunnen in 1 keer door naar de ingang en ook daar rijden we zo door. In dit park kan je alleen met een shuttlebus langs de 8 uitzichtpunten, dus we gaan de auto bij het visitors centre parkeren en vandaar met de shuttlebus verder. Maar eerst komen we nog langs diverse andere mooie plekken, die al een goed beeld van het park geven.

Zion NP bestaat uit grillige rode en cremekleurige rotsformaties met hoge steile wanden en daarom heen groene bomen, een mooi contrast. We merken wel een beetje dat we het bijna “normaal” gaan vinden dat alles zo mooi is. Maar dat is het natuurlijk niet. Elke park heeft zijn eigen unieke schoonheid.

Als we bij het visitors centre aankomen schrikken we ons rot. Dit zijn een beetje Yosemite-achtige taferelen. Zoooo druk, niet normaal. Waar komen die mensen ineens allemaal vandaan? Het is toch niet weer een Nationale feestdag? Er zijn echt heel veel  parkeerplaatsen, maar echt alles is vol en er rijden nog veel mensen rond op zoek naar een plek. We rijden meerdere rondjes, maar het wil niet lukken. Wat ontzettend  jammer, maar dit heeft geen zin, dus we besluiten om alvast naar de Zion Mountain Ranch te rijden, waar we onze volgende overnachting hebben. Daar hebben we een huisje met hopelijk een schommelbankje. Dat heb ik op de campings gezien bij de huisjes die daar stonden en dat lijkt me echt zo leuk om s avonds heerlijk op je schommelbank te zitten en hopelijk van het mooie uitzicht te genieten.

Voordat we naar de ranch rijden maken we eerst nog een stop voor een korte wandeling, de Canyon Overlook Trail, waar je een prachtig uitzicht op de hele canyon hebt. Dit keer is het de heenweg die op sommige stukken pittig is vanwege de steilheid en de smalle stukjes waar je soms op loopt en toch ook wel de temperatuur die weer richting de 30 graden gaat. Toch is de lucht hier zo ontzettend droog dat de warmte wel te doen is. Ook is het wat verder dan we dachten. Maar dan heb je ook weer echt een heel mooi uitzicht. We maken wat foto s, klimmen nog iets verder, maar dat geeft geen meerwaarde aan het uitzicht, dus maar weer terug naar de auto. Op de terugweg zien we nog 2 eekhoorntjes, Chipmunks deze keer. Van die kleine schattige… Zo lief om te zien.

We  zijn erg vroeg dus ons huisje is nog niet klaar, maar wat ligt het leuk! Het huisje wat wij zullen krijgen heeft een prachtig uitzicht op de hele ranch en omgeving en….  een schommelbankje ervoor, yeah! Ik weet wel vanaf waar ik vanavond mijn blog ga schrijven…

Het lijkt wel of we een beetje tussen de Amish zijn gekomen. En aantal werknemers heeft er veel van weg. Als ze met z n allen gaan eten komen er ook nog diverse jonge kinderen bij die ook allemaal op een bepaalde manier gekleed zijn. We weten het niet zeker, maar het doet ons erg aan de Amish denken.

Dan gaan we eerst maar even boodschappen doen. Maar waar? En wat gaan we vandaag weer eens eten? De ranch ligt op de weg naar Zion NP in the middle of nowhere …. Bij navraag blijkt dat de supermarkt ruim 20 min rijden is. Daar aangekomen blijkt het geen echte supermarkt te zijn, althans ze verkopen van alles, maar geen fruit, groente of vlees…. In het huisje hebben we alleen een magnetron, dus een magnetron maaltijd dan maar.

Als we weer bij de ranch zijn is ons huisje klaar en mogen we er in. Wat is het leuk! Met 2 heerlijk grote kingsize bedden. Jammer, dat het maar voor 1 nacht is.

De rest van de middag kunnen we dus volledig besteden aan relaxen met een grote R. Geen zwembad, geen tv, alleen een schommelbank op de veranda. Komt goed…. s Avonds hebben we nog een tijdje rondgekeken op de ranch bij de paarden, geiten enz. Wat hangt hier een heerlijke rust. Dit is echt genieten!

Morgen naar de gekte in Las Vegas. Wat zal dat anders zijn... We hebben er veel zin in, alleen wel heel jammer dat het onze laatste overnachtingsplaats hier in Amerika is….

1. Alexandra:
    10 juni 2017
    Het wordt gewoon, maar weer prachtige opnamen.
    Op naar Vegas, ook heel bijzonder
  2. Annelies Visser:
    10 juni 2017
    Jammer dat dit nu even niet lukte, maar jullie hebben wel héél veel mooie dingen gezien, té gek gewoon!
    Té gek zal ook LV zijn!! Ook weer Veel plezier daar!!