Jaaa, het is zover.

24 mei 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

23 Mei!! EIn-de-lijk is de dag aangebroken dat we onze reis naar Amerika gaan maken. Omdat we de afgelopen week verhalen hebben gehoord over de enorme lange wachttijden voor de douane zijn we toch maar vroeg vertrokken. Pappa zou ons wegbrengen (waarvoor dank xx) en zo reden we om 7.15 uur richting Schiphol. Je raadt het wrs al, binnen 5 min. de bagage ingecheckt en binnen 5 min. door de douane. Nog 2,5 uur te gaan voor we kunnen boarden. Een rondje langs de tax free winkeltjes gedaan en wat gegeten en gedronken. Op weg naar de gate lopen we ineens tussen de Ajax selectie, die op weg is naar Stockholm voor de finale van de Champions League. Hoe leuk! Jeffrey zag zijn kans schoon om op de foto te gaan met Kenny Tete en Jairo Riedewald. Gelijk even de foto s doorgestuurd en direct wat jaloerse reacties haha.
Mooi op tijd vertrokken we richting Frankfurt. Bij navraag blijkt dat de bagage direct doorgaat en je gelijk door kan lopen naar de volgende gate. Verder een rustige vlucht gehad waar niet zoveel over te vertellen valt, behalve dat er in die 3 kwartier nog even een broodje en drinken door heen werd gejaagd. De overstap was perfect. We konden gelijk door naar de volgende gate, aankomen op A en weer vertrekken op Z, dat belooft wat…. Maar het valt mee. Ook hier weer in 5 min. door de douane en door naar de security check. Daar werden diverse vragen gesteld over onze reis en wat we in Amerika allemaal gaan doen. Hopelijk was dit de Immigrations zodat we straks  in Amerika gelijk door kunnen lopen. Niet normaal hoe snel je meer dan 500 mensen zo snel in een vliegtuig kunt krijgen. Wat een enorm toestel is zo n Boeing 747 toch. Ook vanuit Frankfurt weer mooi op tijd vertrokken.
Op naar San Francisco in een 11 uur durende vlucht. In het vliegtuig zien we dat er geen intern entertainment systeem is. Wel kan je via wifi op de United site naar het entertainment  programma. Daar moet je alleen even een app voor downloaden… voor je vertrek…. Jammer dat we hier niet van op de hoogte waren. Ook over deze vlucht valt weinig te vertellen. Behalve af en toe een beetje turbulentie, gaat er nog een bak met couscous en sla over de grond, lekker over de schoenen en een trui en valt er een bakje gesmolten boter over iemands broek (We noemen geen namen…) En dat in de eerste 1,5 uur. Na de lunch wordt er een verplicht rustuurtje… of 4 ingelast en moeten alle luikjes voor de raampjes naar beneden. Op San Francisco aangekomen zijn we ook hier weer binnen een kwartier door de douane en ook de koffers komen al over de band als we aan komen lopen. Met de B.A.R.T. (soort metro) rijden we in 25 min. naar de halte waar we 300 meter voor ons hotel uitstappen. Echt, beter kon het allemaal niet. Wat is deze reis perfect verlopen! Heerlijk begin van de vakantie 
Hotel Union Square ligt middenin het centrum. Perfecte locatie. Na nog wat gegeten te hebben zijn we om 20.00 uur naar bed gegaan. Inmiddels waren we 23 uur wakker en ging het licht uit. Morgen San Francisco verkennen! 

1. Jos en Sylvia:
    25 mei 2017
    Hoi lieverd, dat is idd een goed begin. Wij zijn nu ook onderweg. Geniet ze verder. Xxx