Joshua Tree NP

3 juni 2017 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Dag 12, 3 juni

Vanmorgen weer vroeg opgestaan, omdat we in het Joshua Tree NP nog 2 korte wandelingen willen maken. En aangezien we in de woestijn zitten en de temperatuur zich daar ook naar gedraagt willen we niet te laat weg. Na weer een goed ontbijt op naar de ingang van het park.

Het is niet druk, dus we kunnen zo naar binnen. Direct na de ingang zien we mensen staan die ergens naar kijken. In een flits zien we dat het om een pschildpad gaat. Gaaf zo in het wild! Nog geen 100 meter later ligt een platgereden slang. Het slangenseizoen begint nu, vertelde de parkranger bij het ingang van het park. Alleen de kans dat je er echt 1 tegen komt is niet groot. En mocht dat wel zo zijn dan: back off! Oke, zullen we doen. Wat een bijzonder park met al die Joshua Trees. De Joshua tree ofwel Yucca is een soort cactusplant.

Buiten Yucca’s zie je heel veel aparte rotspartijen. Net alsof de blokken rots als een puzzeltje in elkaar gezet zijn. Heel apart. Na een half uur komen we bij de Hidden Valley trail, ons eerste wandelpunt. Inmiddels is het buiten 30 graden, dus fles water mee, pet op en gaan. Wat een prachtige wandeling door een bijzonder landschap. Weer veel te veel foto’s gemaakt natuurlijk. Nog een soort hagedis gezien. Verder helaas geen slangen of schildpadden meer. Hadden we nu maar gelijk een foto van die schildpad gemaakt.

We rijden door naar Keys View waar je na een korte wandeling een mooi uitzicht over de hele omgeving hebt. Je kan wel 100 mile ver kijken. Inmiddels hebben we een goeie indruk van het park gekregen en besluiten we richting de volgende overnachtingsplaats te gaan. Kingman, dat ligt 4 uur verder op….

Nadat we Joshua Tree NP achter ons hebben gelaten rijden we eerst 100 mile door woestijngebied, de Mojave woestijn. Vernoemd naar zijn oorspronkelijke inwoners, de Mojave indianen. Het spannendste van dit stuk was de spoorbaan die we halverwege tegen kwamen en waar mensen over een kilometers lang stuk hun naam met stenen tegen de spoordijk aan hadden aangelegd. En een hek waar mensen allemaal schoenen en hoeden aan hebben gehangen…?? O en de kuilen die we af en toe tegenkomen en waarbij je een soort achtbaan gevoel krijgt. Je moet er wat van maken in de woestijn…..

Inmiddels is het 109 graden Fahrenheit buiten, 42,7 graden Celsius!! Even gevoeld, maar dit is echt heel, heel warm! Het laatste stuk naar Kingman rijden we over  Highway 40, voorheen was dit de bekende route 66 die van de westkust naar de oostkust loopt. In Santa Monica hebben we het begin/eindpunt gezien.

Om half vijf zijn we bij het hotel waar we een heerlijk ruime kamer krijgen. Tot nu toe zijn alle hotels echt prima! Even een uurtje relaxen op de kamer met airco, want de temperatuur buiten is erg hoog. Daarna wat gaan eten en later op de avond nog weer in de jacuzzi geweest. Het is vroeg donker hier, om acht uur al.

Morgen zouden we eigenlijk naar de Grand Canyon skywalk gaan, maar door alle verhalen op internet zijn we toch aan het twijfelen. De skywalk  is een zwevend glasplatvorm in de vorm van een hoefijzer waar je over heen kan lopen en je zo’n 300 a 400 meter de diepte inkijkt. We gaan even een nieuw plan bedenken.

Warmst gemeten vandaag: 111 graden Fahrenheit, 43,8 graden Celsius!

1. Vivianne:
    4 juni 2017
    En hebben jullie ook airco in de auto?
    Wat een prachtig landschap!!
    Bij je volgende reisverhaal een foto van jou erbij! :-D
  2. Rodger:
    5 juni 2017