Yosemite 2.0

28 mei 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Dag 6, 28 mei

Vanochtend weer vroeg opgestaan om vandaag hopelijk meer van het Yosemite Parc te zien. Het afwisselen van hotels met kamperen bevalt erg goed. Het is zo lekker om na een dag vol activiteiten nog lekker buiten voor je tent na te genieten van alles wat je die dag weer gezien en beleefd hebt. In een hotel zit je dan over het algemeen toch binnen. Heerlijk klimaat ook hier. San Francisco was iets frisser en bewolkter, maar nu is het zo n 26 graden, droge warmte. Heeerlijk!!

Voor half acht zaten we al in de auto. Weer kwamen we voor de ingang al in de file. Gelukkig konden we sneller naar binnen dan gisteren. Het eerste stuk hadden we gisteren al gezien, dus daar konden we voorbij rijden en we hoopten daardoor wat tijd te winnen. Helaas, het was erg mooi in het park, maar de meeste uitzichten moesten we vanuit de auto fotograferen, omdat de parkeerplaatsen helemaal afgeladen vol waren. Erg jammer, Yosemite is een mooi park en ik had er graag nog een paar korte wandelingen willen doen die ik van te voren uitgezocht had. Helaas is dat er maar 1 geworden. Maar al met al hebben we een goeie indruk van dit prachtig mooie park gekregen.

Na Yosemite Parc gingen we op weg naar Glacier Point. Dat ligt heel hoog en van daaruit heb je een heel mooi uitzicht op Yosemite Valley. Maar eerst kom je langs Tunnel vIew. Het eerste moment dat je tunnel view ziet is echt waanzinnig. Adembenemend mooi. Je kan in 1 keer de hele valley overzien. Werkelijk een fantastisch uitzicht. Dit is iets wat je heel goed in je op moet nemen, want op een foto zal het nooit helemaal mooi uitkomen. Na diverse foto s genomen te hebben, moeten we helaas weer door.

Onderweg komen we een bord tegen dat er enige wachttijd kan zijn. Maar als we al aardig opschieten naar Glacier point toe worden we ineens tegen gehouden. We kunnen niet verder naar boven omdat de parkeerplaats overvol is en worden een parkeerplaats opgeleid. Daar heb je de keuze of terug of minimaal 2 uur wachten voor de shuttlebus die je dan naar Glacier point brengt. Helaas moeten we besluiten om terug te gaan. De wachttijd is te lang, ook omdat je boven wrs ook weer lang moet wachten om terug te kunnen en we moeten ook nog door naar onze volgende overnachtingsplaats. Helaas hebben we in Yosemite en er omheen niet alles kunnen zien wat we graag wilden, maar het is niet anders.

Door naar Visalia waar we onze volgende 2 overnachtingen hebben. Ook daar hebben we weer een prima kamer, de bedden liggen iig goed. Aan het eind van de middag nog even naar een Target geweest en daarna gegeten bij Taco Bell. Om 22.00 uur is iedereen het zat en gaan we slapen. Morgen staan Sequoia en Kings Canyon op het programma.

1. Priscilla:
    30 mei 2017
    Mooie foto's allemaal! Heel erg leuk om elke keer te lezen wat jullie allemaal meemaken, aan het doen zijn en de foto's meteen te zien! Geniet ervan! Veel plezier! Xx
  2. Barbera:
    30 mei 2017
    Wat leuk om jullie zo te volgen maar wel jammer dat het in Yosemite zo druk was! Doendengrieten aan m'n familie in Viselia En veel plezier!
  3. Jos en Sylvia:
    1 juni 2017
    Jammer van de enorme drukte maar super mooie foto's.
    Mama leest de verhalen ook mee!
  4. Alexandra:
    4 juni 2017
    Jullie boffen weer mooi weer, wij hadden geen file maar alleen maar regen. Weer mooie foto's