Antelope canyon en lake Powell

7 juni 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Dag 16, 7 juni

Om iets voor negenen vertrekken we naar de Lower Antelope canyon. Om 9.40 uur zou onze tour beginnen, maar we kunnen al met die van 9.20 uur mee. Dat is mooi. We lopen een klein stuk en als we de bocht om gaan zien we de trappen van waar we de canyon in zullen gaan. Met voor ons nog een paar honderd mensen…. Er wordt gezegd dat de wachttijd een uur is. Het eerste half uur staan we in de volle zon. Niet echt lekker. Het is dan wel pas 9.30 uur, maar de temperatuur gaat al naar de 35 graden. Uiteindelijk hebben we 1,5 uur in de rij gestaan, maar het laatste uur gelukkig in de schaduw.

Via 5 trappen komen we op de bodem van de canyon. Op sommige stukken is het zo smal dat je je voeten amper neer kan zetten. Maar wat is het mooi. Het water heeft de canyon zo mooi uitgesleten en door de lichtinval krijg je mooie kleuren en kan je de mooiste foto s maken. De canyon is zo n halve mile lang, maar het duurt wel een uurtje voor we er door heen zijn. Met name door de talrijke foto s die iedereen maakt. Aan het eind van de kloof kom je door een kleine opening weer naar buiten. Erg mooi om gezien te hebben.

Daarna even naar het hotel gereden om een uurtje te relaxen met airco. Daarna zijn we naar Lake Powell gereden om aan het meer te liggen en te zwemmen. Aan het begin van het meer rij je eerst langs de Glen Canyondam,  een stuwdam. Lake Powell ligt heel mooi. Het water ziet er blauw uit en steekt mooi af bij het canyonachtige landschap er achter. Je blijft kijken….Na even lekker gezwommen en gelegen te hebben gaan we weer naar het hotel waar we de rest van de middag bij het zwembad doorbrengen.

Vanavond gaan we bij een soort chinees restaurant eten wat voor het zwembad ligt. In 2 groepen deze keer. Marco en Jeffrey willen de derde wedstrijd van de Warriors graag zien (de eerste 2 hebben ze gewonnen. Go Golden State Warriors, yeah!) en Tessa en ik hebben geen zin om pas heel laat te gaan eten. Ook dat moet een keer kunnen in de vakantie…

Morgen vroeg op om onze reis te  vervolgen naar Bryce Canyon.

1. Inge:
    8 juni 2017
    Super gaaf! Wat een mooie foto's!
  2. Els:
    Wauw, wat mooi!!
  3. Rodger:
    Heeeeeeeleeee moooooooie fotos!!!!
  4. Diana:
    8 juni 2017
    Wat een prachtige reis maken jullie en wat ontzettend mooie foto's met zoveel mooie kleuren.
  5. Jos en Sylvia:
    9 juni 2017
    Wederom een wauw!
  6. Alexandra:
    10 juni 2017
    Wat een prachtige foto's, het lichtspektakel is zo mooi.
    Jammer dat het zo druk was.
    Wat een geweldige canyon hè