Een dagje naar de kust

1 juni 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Dag 10, 1 juni

Vandaag een dagje Venice beach, Santa Monica en Malibu gedaan. In Venice Beach is het nog bewolkt als we aankomen. Je voelt en ziet wel dat de zon erg zijn best doet om door de wolken te komen. Daar een valet parking genomen en wat rondgekeken bij de souvenierswinkeltjes en op het strand. Langs het strand ligt een pad waar je o.a. leuk kan fietsen. We waren verder alle 4 vrij snel uitgekeken in Venice Beach, dus door naar Santa Monica.

Dat zag er een stuk aantrekkelijker uit. Wat zijn de stranden enorm breed hier. Inmiddels brak de zon door en werd het heerlijk weer. Hier zou ik graag wel een paar uurtjes willen doorbrengen, maar ik ben de enige. We zouden vandaag nl. eindelijk een keer aan het zwembad gaan liggen en ook willen we nog even in Malibu kijken. Dus tijd om door te gaan. Uiteraard nog wel een rondje op de bekende pier van Santa Monica gemaakt. Op de pier is het vrij druk, maar verder valt het overal erg mee. Het is duidelijk nog geen hoogseizoen. Op de pier staan diverse mensen op te treden. Geen topkwaliteit, maar leuk om te zien. Verder heb je de kermis en wat eettentjes. Aan het eind van de pier is een steiger waar vissers aan het vissen zijn en naast hun hengels zwemt een zeeleeuw! Zo leuk om te zien. Die zat duidelijk op een visje te wachten haha….

Na Santa Monica zijn we doorgereden naar Malibu om mooie huizen te spotten en wie weet wat celebs, maar geen bekenden Amerikanen gezien en de mooie huizen waren niet goed bereikbaar. Dus terug naar het hotel en zwemmen! Jef moest om 18.00 uur weer klaar zitten, want de NBA Finals beginnen vandaag. Wordt gespeeld in best of 7. De eerste wedstrijd is in de Oracle Arena, waar wij 2 dagen geleden waren voor de rondleiding. Hoe leuk! De spelers zaten op de stoelen waar wij nog op gezeten hadden hahaha. En de Warriors hebben nog gewonnen ook...

Bij het hotel hebben we nog heerlijk een tijd bij het zwembad gelegen. Heerlijk om even te relaxen. Morgen door naar Twentynine Palms, vlakbij Joshua Tree National Park.