Los Angeles

31 mei 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Dag 9, 31 mei

Vanmorgen om 5.00 uur al gewekt door een ruziend stel op de gang. Niet normaal hoe die liepen te schreeuwen tegen elkaar. Ik geloof niet dat het goed gekomen is....

Wij gaan vandaag iig Los Angeles verkennen. Verder waar we gisteren gebleven zijn. The Hollywood Sign. Via allerlei bochtige straatjes worden we naar boven geleid en dan ineens, best vlakbij, is daar het Hollywood Sign. We moeten iets verder rijden om de auto te kunnen parkeren. Onderwijl zien we dat de bewolking steeds lager komt. Het zal er om hangen of we op tijd een foto kunnen maken. Helaas net te laat zijn we uit de auto. De letters hangen half in de bewolking. Misschien proberen we het later nog een keer.

Het is vandaag dus een bewolkte dag. Daardoor kunnen we weinig van de uitzichten op LA zien. Na de sign rijden we door naar La Brea Avenue. Hier zijn teerputten. Nog dagelijks borrelt er teer op vanuit de bodem en worden er fossielen gevonden. Ik hoef wrs niet te vertellen dat de lucht die daar hangt wat minder fris is….. Deze locatie is gebruikt voor de film Vulcano.

Na de teerputten gaan we richting Beverly Hills. Even een stop bij Dunkin Donuts voor koffie en een donut. Eerst komen we bij Rodeo Drive. Hier lopen voornamelijk toeristen, die pik je er zo uit. Verder zijn de winkels zo goed als leeg. Niet de juiste tijd voor the rich and the famous? Voor de autoliefhebbers, er stond een Bugatti Veyron! Werkelijk iedereen die langs liep stond zich te verlekkeren bij deze auto en maakte foto s. Terwijl wij er stonden verloor een vrouw haar evenwicht en viel half op de motorkap. De man die erbij hoorde schrok zich helemaal wild haha… Na een rondje Rodeo Drive en niks gekocht te hebben vervolgen we onze tour.

We gaan op zoek naar de huizen van Phil en Claire, Cam en Mitch en Jay en Gloria. De Modern Family fans onder ons weten wel welke we bedoelen. Alle drie gevonden. Als je de huizen ziet snap je niet hoe ze er op gekomen zijn om voor deze huizen te kiezen. Er staan zoveel mooiere huizen. Inmiddels zitten we op Sunset Boulevard en doen nog een rondje huizen kijken. De meeste huizen staan alleen helaas achter een hek, dus daar zie je weinig van.

Laatste stop voor deze dag is shoppingmall Westfield Culver City. Wat is Los Angeles toch enorm druk. We hoeven elke keer maar een paar miles te rijden, maar we doen er eeuwen over. Overal sta je in de file. Vooral het stuk van Sunset Boulevard naar de shoppingmall staat helemaal vast.

Daar aangekomen nog even gewinkeld en daarna naar het Dinning Terras gegaan. De bovenste etage bestaat uit alleen maar Take away’s. Je kan het zo gek niet bedenken of het is er. Vanavond hebben we voor rijst en noedels gekozen. Met kip en gebakken groenten. Echt heerlijk gegeten.

Daarna weer terug naar het hotel. Morgen naar Venice Beach, Santa Monica en Malibu. En hopelijk, als het weer het toelaat nog lekker aan het zwembad liggen en even relaxen. Even afwachten wat het weer gaat doen....

1. Alexandra:
    4 juni 2017
    Eten ziet er goed uit, de auto ook